Cronică de film

Green Zone – the movie

31/03/2010

Dupa filmul The Hurt Locker a aparut si Green Zone , pentru un moment am avut impresia ca e acelasi film , datorita uniformelor , masinilor , o sa vedeti si singuri daca va uitati la ambele filme INSA  pot spune cu mana pe inima ca asta mi-a palcut mai mult decat premiatul cu Oscar Hurt Locker , este mai buna , are intriga si are actiune . Este un film controversat care a ridicat multe voci pro si contra , unii spun ca e un film bun si altii spun ca e un film antiamerican si nu ar fi trebuit sa fie facut . Mie sincer imi plac filmele cu teoria conspiratiei la mijloc si parerea mea umila este ca intradevar exista posibilitatea ca multe din lucrurile aparute in acest film sa fie adevarate .  Filmul isi gaseste sursa de inspiratia in cartea cu numele Imperial Life in the Emerald City scrisa de jurnalistul  Rajiv Chandrasekaran.

Desi actiunea se desfasoara in acelasi razboi de data aceasta vedem un soldat american diferit fata de cel din Hurt Locker, ciudatenia e ca si acest film a plecat tot de la povestea unui jurnalist care a stat pe langa genistii din Irak .

Daca Hurt Locker mi s-a parut cam tras de coada din cauza faptului ca pare propagandist – adica soldatii prefera sa mearga in Irak decat sa stea acasa la familii – cu alte cuvinte : soldatii americani sunt dedicati trup si suflet luptei impotriva terorismului ..bla bla .. ,  Green Zone prezinta fata soldatului care pune la indoiala motivele pentru care se duce un razboi ..

O alta ironie , in Hurt Locker ala dezamorsa bombe pe banda …. in filmul asta nimeni nu le gaseste ..tocmai pentru ca exista posibilitatea ca intradevar Irak-ul sa nu fi avut arme de distrugere in masa (indiferent daca nucleare sau mai mici :)) si razboiul sa fi pornit doar dintr-o anumita ambitie a unui anumit presedinte . Mi-a placut Matt Damon aici dar imi e greu sa nu-l plac pe Matt Damon  caci e genul de actor care mereu l-am urmarit cu placere .  Va recomand acest film daca va plac filmele de razboi si daca va place subiectul razboi in Irak .Poate ar fi bine sa le vedeti pe amandoua si la final sa veniti cu feedback in care film ati crezut mai mult 🙂

Ca si un deliciu mic .. in minutul 23:04 apare in cadru si un ”botisor” de Dacia 1310 :D:D …bine ca nu am avazut un Logan pe acolo :D:D:D

ARUNCA O PRIVIRE SI PE