Cu/despre mine.., Diverse

Dreptul la replica

21/08/2010

Dragii mei ,

Am primit un mail de la un domn care dorea sa ma ” mustre ” pentru nestiinta mea si pentru ca am indraznit sa vorbesc de rau intr-un comentariu despre preoti . Este prima oara cand intru intr-o astfel de polemica si am stat in dubii daca sa raspund sau nu . Dar mi se pare normal sa spun ceea ce simt , cui nu-i convine  treaba lui . Mai jos gasiti mailul cu pricina si  reply-ul meu oficial :

Stimata domisoara/doamna

In urma comentariului dvs lasat pe un blog ( pavel.romascani.ro ) in care
spuneti urmatoarele:

“sunt ortodoxa dar am aceasi parere despre ei ca si tine . Preotia a ajuns sa
fie o meserie ca oricare alta si sa urmareasca castigurile si traiul bun .Foarte
putini se mai fac preoti pentru ca au vocatie .. Este o industrie foarte
profitabila pentru unii preoti si calugari care au ajuns sa conduca Jeep-uri si
sa aiba apartamente de lux .. Biserica romana ortodoxa are o avere impresionanta
(la vedere, nu vorbesc de ascunzisuri) si nu-mi amintesc sa fi sarit cu vreo
suma de bani sa ajute si ei la constructia satelor afectate de ape sau sa ajute
oamenii afectati ..”

Consider de datoria mea sa va aduc la cunostinta urmatoarele: BOR a fost in
spatele celei mai mari actiuni umanitare din tara inca de la infiintarea ei si
este pana in prezent. Faptul ca dumneavoastra nu sunteti la curent cu realitatea
nu va da dreptul moral sa acuzati si sa calomniati niste oameni cu care,
evident, nu aveti mare legatura.

Atasez mai jos un articol aparut aici:
http://www.news-roman.ro/categorii-stiri/social/944-arhiepiscopia-romanului-a-strans-150000-de-lei-pentru-sinistrai

 

În urma colectelor din bisericilor parohiale și a depunerilor bancare făcute în
conturile Arhiepiscopiei Romanului și Bacăului, s-a strâns suma de 150.000 de
lei. De asemenea, pentru sinistrații din Eparhia Romanului a fost repartizată
suma de 100.000 de lei. Banii adunați vor fi  folosiți după 1 septembrie, pentru
construcția de case familiilor rămase fără adăpost, efectuarea lucrărilor de
reparații și achiziționarea de materiale de construcții, precum și pentru
achiziționarea de aparatură – electrocasnică. Conform declarațiilor
reprezentanților Arhiepiscopiei, ajutorul se va oferi în urma anchetelor sociale
ce se vor efectua de Biroul de Asistență Socială al Arhiepiscopiei Romanului și
Bacăului și la care vor participa și preoții parohi din zonă. “Mulțumim tuturor
celor care s-au implicat în ajutorarea persoanelor afectate şi anul acesta de
revărsarea nemiloasă a apelor. Deși durerile sunt mult mai mari decât le putem
noi mângâia, fapta bună în sprijinul familiilor sinistrate reprezintă un act de
solidaritate, care poate susţine speranţa că necazurile vor fi depăşite. Acolo
unde faptei bune i se adaugă rugăciunea, Dumnezeu vine să înmulţească roadele
bune ale sufletului nostru. Dumnezeu să binecuvinteze jertfa şi să îmulţească
darul donatorilor, miluitorilor, sprijinitorilor celor în nevoi!”, este mesajul
transmis de conducerea Arhiepiscopiei Romanului și Bacăului.

Deasemeni puteti verifica situl patriariei in legatura cu actiunile intreprinse
la nivel national sau siturile mitropoliilor pentru regiuni. Deasemeni o
multitudine de parohii au propriile situri prin care tin legatura cu enoriasii
lor si va puteti informa mai precis asupra actiunilor intreprinse de acestia.

Inteleg ca aveti anumite dezamagiri legate de preoti in general sau anumiti
preoti in particular. BOR are un sistem de monitorizare bine pus la punct insa
nu poate supraveghea constant ce se intampla cu fiecare din slujbasii sai. De
aceea exista protocoale si canale de informare bine definite, prin care se pot
sesiza ierarhii astfel incat sa fie luate masuri, si acestea trebuie folosite,
generalizarea, prejudecata, si dezinformarea nefacand cinste nimanui.

Cu respect
Cipslim”

Acum replica mea :

 Stimate Domn ,insasi acest articol, pe care il mentionati , imi provoaca din nou dizgratia despre care vorbeam  prin simplu fapt ca averea BOR a fost estimata la 3 miliarde de euro-oficial …
 
Faptul ca Biserica a facut colecta – adica tot bani de la enoriasi – nu ma bucura cu nimic . Daca e cuiva caruia trebuie sa le multumim sunt tot oamenii care si-au dorit sa ajute si au facut-o pe acest canal .
 
Fiind o tara libera am dreptul la libera exprimare si totodata invoc dreptul meu a de vorbi deschis si de a-mi forma propria parere asupra celor intamplate .
 
Nu vreau sa arunc cu gunoi in propria Biserica , insa cred ca se pot face mai multe decat a strange bani de la enoriasi si a se da sinistratilor.
 
Este de asemenea parerea mea ca oamenii au fost lasati sa creada , intentionat sau nu, ca ajutand cu bani Bisericile sufletul le va fi izbavit . Practica acatistelor si a altor lucruri mi se pare iarasi o nedreptate .
 
Dumnezeu va avea grija de cei cu credinta adevarata in el . Simplu fapt ca nu-i incalcam poruncile , ca ne rugam la el poate sa ne aduca mult mai multa liniste decat ne va aduce un calcat in picioare in masa ca sa vedem niste moaste sau datul acatistelor fara numar . 
 
De ce Biserica atat de cinstita pe care o aparati nu pune capatul acestor afisaje publice a preotilor cu masini straini si a desfarului .Nu uitati ca in ochii lui Dumnezeu trebuie sa fim umili si sa ne multumim cu putin. Cata fatarnicie poate sa existe in multi preoti si neveste de preotese … Ce bucurie ii provoaca lui Dumnezeu faptul ca preoti poarta straie cu fire de aur , din cate stiu bijuteriile si podoabele nu sunt pe placul lui Dumnezeu .
 
Ce bucurie ii aduce lui Dumnezeu faptul ca un anumit credincios (nu-i dau numele) dar puteti vedea aici  articolul si-a facut clopote cu chipul sau ?!  Porunca a II-a spune:  ” Să nu-ți faci chip cioplit, nici vreo înfățișare a lucrurilor care sunt sus în ceruri, sau jos pe pământ, sau în apele mai de jos decât pământul. Să nu te închini înaintea lor și să nu le slujești.” – CONCLUZIA !!?? – probabil veti spuen ca interpretez gresit …

 Credeti-ma ca am o lista foarte foarte lunga  si as putea continua .. si stiti si voi multe cazuri nedemne ..

 
Faptul ca nu se recunosc aceste practici si aceste ”defecte”  de catre biserica mi se pare extrem de trist .
 
Mie , personal , imi este de ajuns sa fiu o buna credincioasa in ochii lui Dumnezeu , nu in fata Bisericii , izbavirea va veni de la Dumnezeu si numai de la El .In fata Lui voi raspunde de pacatele mele si daca acest articol este unul care va considerat asa , atunci sa-mi fie iertare.
 
Sunt si fete preotesti care nu m-au dezamagit si care au propovaduit cum trebuie cele spuse de Dumnezeu , dar acelea au avut vocatie si au vorbit cu sufletul despre Dumnezeu . Din pacate erau preoti batrani  care nu mai sunt printre noi .
 
Raman cu sufletul deschis si sper sa nu va fi suparat prea tare . Acest articol nu va mai avea replica de la mine , nici in comment-uri si nici cu un nou post .  Daca doriti puteti comenta , da ca nu .. nu ..
 

ARUNCA O PRIVIRE SI PE

facebook comment(s)

17 Comments

  • Reply octavian pelin 21/08/2010 at 15:29

    Cris -mary,eu l-am pus la punct pe Hoara( ca de ce il critic asa de rau pe Basescul) de nu mi-a mai raspuns,cred ca i-o fost frica ca viu la Tg Jiu si trec pe la parintii sai sa le spun ce afaceri de milioane de euroi face baiatul lor cu lignitul.
    Un weekend minunat!
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  • Reply Pavel 21/08/2010 at 15:34

    Are și Cipslim dreptate, ai și tu Cris dreptatea ta.

    Însă tu ai punctat perfect. Din cele 3 miliarde din visteria Bisericii de ce nu s-au îndurat să dea și la sinistrați? De ce mi ți-au vândut mașinile de lux, sau mă rog, de ce au dat bani pe niște mașini de care nu aveau nevoie de a merge de la parohie la biserică? Pentru că pentru ei averea, banul contează. Preoția a devenit o meserie, bănoasă, și doar atât.

    Îmi aduc aminte că patriarhul zicea că are mașina de 80 000 de euro de la un om de afaceri. Primita cadou, hai nu zău?

    Nici în 2008, nici acum, nu am auzit popa să strige în Biserică primirea de donații din partea altor parohii, episcopii, însă după inundațiile din 2008 nenea popa s-a făcut cu o mașină ce se învârte în jurul sumei de 30 000 de mii de euro.

    Bon. Că s-au gândit și la cei sinistrați, e un gest ce merită lăudat. Că nu s-au gândit să dea și de la ei…

    Așa că, pentru mine preoții rămân aceiași. Niște profitori.

  • Reply Bumblebee 21/08/2010 at 15:50

    Hei…BRAVO pentru raspunsul tau, si cum ai spus si tu lista cu chestii urate ( ca sa le numesc asa) e foarte foarte lunga dar nu cred ca e cazul sa incepeti sa aruncati cu cacat unul in altul! Cei drept nu trebuiesc privite extremele!
    Aaaa…vrei sa emigrezi? :p
    By the way sa sti ca daca nu am mai lasat mesaje nu inseamna ca nu trec pe aici! 😉
    Bisoux!

  • Reply My life in few words 21/08/2010 at 18:12

    in primul rand felicitari pentru raspuns :)..in al doilea, de ce s-a “incins” asa de tare nenea’ ;)) ?…s-a simtit cumva?:))

  • Reply Bogdan Epureanu 21/08/2010 at 18:25

    Generalizarile nu sunt bune… si pot intelege foarte usor frustrarea unor preoti care chiar fac aceasta meserie din dedicatie in momentul in care vad asemenea articole/comentarii (pentru ca da, chiar exista si asemenea preoti). Pe de alta parte insa aceste comentarii sunt corecte in marea majoritatea a cazurilor si nu doar in anumite cazuri izolate, asa ca BOR ar trebui sa inceapa sa faca curatenie in interior daca vor sa scape de aceasta imagine nu sa ne ceara noua sa nu ne mai spunem punctul de vedere.

  • Reply Reshad 21/08/2010 at 18:27

    Excelente întrebări ai adresat în replică. Pe mine a vrut să mă țină proful de religie o oră cu mâinile sus că mi-am permis să adresez niște întrebări „dubioase” despre ceea ce simțim/exprimăm/credem. După 10 minute în care m-am gândit ce urmează să fac, mi-am cerut scuze și am părăsit clasa fără alte discuții, am plecat direct acasă și a2-a zi și-a cerut proful scuze că altfel îi rupeam picioarele 🙂 Nici asta nu e o variantă bună dar când vine vorba de credință nu cred că răzbunarea e o bună mișcare. Pentru simplul fapt că am un părinte născut în altă religie am fost făcut în fel și chip iar reacția mea a întârziat deși aveam documentație despre ceea ce pot spune, i-am lăsat să viseze și să creadă că au dreptate, despre preoți vorbesc, pentru că ei mi-au predat la orele de religie…
    În încheiere pot spune doar că mie personal un bărbos cu X5 îmbrăcat în preot îmi provoacă silă și scârbă. Preotul reprezintă BISERICA, BISERICA în ziua de azi este o INSTUTUȚIE, în nici un caz preotul nu este Dumnezeu pe Pământ…

  • Reply BlackCat 21/08/2010 at 23:51

    Uhuuu cate as avea si eu de spus la adresa (unor) fetelor bisericesti! O spun doar pe aia veche de inca nu am auzit sa fi dat vre-un raspuns BOR: De ce nu se dau chitante cand babutele se duc de dau acatiste si pomelnice cu niste lei in ele? Si nici la botezuri sau nunti sau restul evenimentelor de implica si un preot si la care se basculeaza cateva zeci de lei si la el si la dascal si la clopotar si la pana mea, cine-o mai fi? Daca tariful exista, chitantele de ce nu?!?
    Anyway, noi degeaba ne mai stresam sa punem intrebari si sa ne enervam and bla bla. Credinta trebuie sa fie in suflet nu sa fie fatarnica. Si sa nu uitam o vorba: “Fa ce zice popa, nu ce face popa” 😛

  • Reply Două lumi « Cristian Dima 22/08/2010 at 00:11

    […] încerc să descifrez tainele din ochii tăi. Acolo, pe pod, suntem doar noi şi două lumi suprapuse peste aceeaşi […]

  • Reply cipslim 22/08/2010 at 16:12

    Denaturati discutia in raspuns, au am atras atentia asupra unei erori de logica, si anume prejudecata.
    Atitudinea de tip “Las ca stiu eu”.
    In raspuns aveti foarte multe intrebari legate de dogma, si foarte multe nemultumiri(presupun ca legitime) pe care ar trebui sa le adresati persoanelor in stare sa va lumineze. Eu nu sunt popa sa va raspund si, desi as putea sa imi dau cu parerea, o sa ma abtin de la obiceiul asta autohton si va sfatui sa intrebati exact pe cei care ii blamati.
    A spune ca de ce au cerut bani de la credinciosi este eronat, sunteti dvs sigura ca printre donatori nu s-au aflat preoti? Ati cercetat listele sa vedeti cine cat a dat si profesia?
    Biderica nu e armata, organizatia ei este extrem de diferita comparativ cu orice alta institutie. Biserica este compusa si din parohie, din credinciosii ei.
    Sfatul meu este sa dati un telefon la biserica sau sa luati legatura cu un popa cu blog(ca sunt si de astia).
    Daca vor vrea credinciosii ca popii sa poarte haine calugaresti atunci asa vor purta, in ciuda traditiei (ca este o traditie).
    Si vina e a tuturor aici, si a popii care se vrea instarit, si a credinciosilor care se asteapta ca popa lor sa fie cel mai bine imbracat, cu cea mai frumoasa biserica, cele mai cele, etc.
    Ca sa sumez, mesajul meu a fost foarte clar, nu stii, nu vorbi, intereseaza-te si dupa aia da cu opinia.
    Ca si eu pot sa trag concluzii citind ce scrii pe blog, sa aduc citate scoase din context ca probe care sa-mi sustina opinia si sa creez o imagine total distorsionata despre domnisoria ta, ca asa mi se pare mie.

  • Reply bibabum 22/08/2010 at 16:43

    folositi blogurile drept arme mai nou?

  • Reply fetita junglei13 23/08/2010 at 12:45

    Si totusi viata e rogvaiv,iar nervii aduc doar riduri si dureri de cap.

  • Reply 1+doua 23/08/2010 at 14:59

    Poate sa zica si ateu’ de mine ceva legat de fatarniciile astea de preoti?

  • Reply LindeMona 23/08/2010 at 21:51

    Super articolul, deasemenea si raspunsul tau. Initial nuam vrut sa scriu vreun comentariu, insa nu ma pot abtine.
    In primul rand ce nu am inteles eu este chiar titlul acelui articol, respectiv : Arhiepiscopia Romanului a strâns 150.000 de lei pentru sinistrați. Din acesta suna de 150.000, “pentru sinistrații din Eparhia Romanului a fost repartizată suma de 100.000 de lei”. Despre restul sumei de 50.000 nu se specifica nimic sau imi scapa mie ceva…
    In al doilea rand, despre preoti sincer am aceasi parere ca si tine. Si nu am aceasta parere pentru ca am cititceva pe un blog sau ca am vazut pe un canal de televiziune. Este din ceea ce am vazut cu ochii mei. Un preot sa vina la inmormantare si sa vorbeasca despre tehnologie( computere) si sa arunce (intrun mod mai indirect, dar evident) cu noroi chiar in familia indurerata??? Sau sa mearga un preot sa ia tigari de la un baiat???

  • Reply cipslim 25/08/2010 at 19:46

    @lindemona
    Pai vezi ca faci o confuzie
    100 000 au fost donati din bugetul bisericii complementar.

  • Reply carbonaru 28/08/2010 at 14:02

    Total de acord cu tine. Biserica din Romania e pur si simplu o caricatura a ceea ce a r trebui sa fie. Mai exista si oameni ca lumea, dar marea majoritate a preotilor sunt niste mici afaceristi. Plus ca nu mai vorbesc de vietile pe care le duc.

    Asa ca sa lasam fatarnicia….numai orbii ar putea sa spuna ca BOR e o institutie curata.

  • Reply 1+Doua 01/09/2010 at 10:34

    Ok, ateu’ din mine raspunde dupa… juma’ de an!

    Hai sa punem niste intrebari care sunt menite sa isi puna cate un semn de intrebare cu privire la “regilie” si “bilbaie”:

    1. se presupune ca dumnezeu’ asta ne iubeste pe toti – de acord cu voi daca imi spuneti CONCRET si fara sa imi oferiti raspunsul “Asta e incercarea pe care o are fiecare om, e supus la incercare de dumnezeu”. Ok, daca ne iubeste pe toti si ne pedepseste pentru greselile NOASTRE, atunci de ce se nasc copii cu sindromul DOWN, de ce mor copii la nastere, de ce copii care mor la nastere nu au parte o slujba religioasa in biserici si de ce sunt tratati la fel precum sinucigasii? Intrebarea cea mai concreta cu privire la acest aspect este: cu ce e vinovat copilul ala care s-a nascut? Ce cacat are treaba aia cu “e pedepsit pentru ca s-a nascut din pacatul stramosesc!”? Pai el ce vina are? Parintii sunt de vina ca au facut sex, nu el ca s-a nascut! Sau se pedepseste spermatozoidul ca a indraznit a cuteza sa fecundeze ovulu’?

    2. De ce se fac donatii la biserici daca se considera ca banii sunt ochiu dracului?

    3. Daca toti astia din biserici, pseudopreotii, impart “stiri” de genul: se considera pacat “iubirea” intre persoanele de acelasi sex – de ce ei se fut in cur unii pe ceilalti in parohii, ba chiar se mai si inregistreaza cum o iau la poponet?

    4. De ce se tot impinge opinia asta de catre religiosii astia (cica ar veni de la dumnezeu asta): daca omul e pe moarte si are prea multe pacate, se poate boteza din nou, iar toate pacatele sale vor fi iertate de entitatea dumnezeiasca? Pai eu de ce nu as face numai pacate: crime, violuri, batai, furturi, minciuni, as injura si as nega in permanenta existenta in dumnezeul asta pe care il aduleaza toata lumea, iar cand fac o varsta si mi se apropie momentul de “kaput”… ma duc la nenea imbracat in sutana neagra si il pun sa imi toarne apa d’aia sfintita cu 2-3 vorbe si sunt curat – n-am facut niciun pacat in viata mea si ajung in rai. EI ASI! Scuteste-ma!

    5. Daca dumnezeu isi iubeste copiii, de ce ii obliga la post? De ce trebuie omul sa treaca prin cacaturi extrem de dure pentru a-i arata lui dumnezeul ala ca il iubeste si ca are credinta in el?! Daca ma iubesti, de ce ma omori si ma supui la infranari?

    6. De ce preotii tampiti (invatati de … dumnezeu?!) te silesc sa nu saruti obrazul unei tipe/tip la un priveghi? De ce barbatii nu au voie sa se salute prin strangerea de mana la priveghi? Cu ce este afectat, sa ma scuzati, mortul?

    7. Daca dumnezeu iubeste, de ce a permis razboaiele mondiale, de ce a permis explozia de la Cernobil, de ce au aparut bolile netratabile, de ce lasa pe lume criminali (considerati animale) ce ucid si transeaza persoane cu sange rece? De ce acesti criminali nu sufera un atac de cord in momentul cand vor sa faca ceea ce au in cap? Victima aia … ce vina are?

    8. Si una dintre cele mai stupide chestii din religie pe care nu am inteles-o niciodata: de ce se considera ca jertfa este cel mai mare cadou si cea mai mare dovada de iubire petnru dumnezeu? De ce se considera faptul ca, daca esti plecat putin pe campie si crezi ca dumnezeu iti cere sa iti ucizi propriul copil drept jertfa, este cea mai mare dovada de iubire pe care o poti arata entitatii asteia?

  • Reply cipslim 13/09/2010 at 13:46

    @ 1+doua
    Dumneata nu ai nici o treaba cu ce discutam eu cu Maria. Incerci sa dai cu noroi in Biserica dar o faci in cel mai rau mod posibil. Daca ai fi fost o persoana cat de cat educata probabil as fi raspuns puncual insa ce rost are?
    De ce nu ai dreptul sa pupi fetele la Priveghi? Pentru ca ai 7 ani de acasa nu din cauza religiei. Si asta spune totul despre tine.

  • Leave a Reply